Tips!


För framtida Barcelonaresenärer, och inte minst för mig själv, kommer jag med ett gott tips:


Gå till den stora matmarknaden La Boquería på kvällen, framåt sju - halv åttatiden, om du vill ha tag i billig frukt till nattsnasket på hotellrummet. Då rear de ut alla fantastiskt goda fruktdrycker/juicer av alla möjliga smaker för 1 euro, och de färdiga fruktlådorna med blandad exotisk frukt nästan slängs efter dig! (Dessutom brukar det ligga en liten gaffel i varje låda, praktiskt att ta med sig och sitta ner en stund.)
Så är man lite smart så går man en runda och kollar vilka som har bäst erbjudande, det brukar alltid finnas någon som har lite billigare än de som står direkt vid stora ingången.


Idag köpte vi en fjärdedels vattenmelon + två fruktlådor med all möjlig frukt för 1 euro. Det är galet billigt, och underbart att smaska på innan man lägger sig. Eller att mosa ner i en exotisk fruktsmootie dagen efter. Jag kommer definitivt gå dit fler kvällar och köpa reafrukt till min frukost. :)




Kommentarer
Postat av: Marie

Då är det dit man ska gå innan kvällen. Synd att vi inte visste det ifjol du och jag!

Det fanns ju så mycket gott att välja på!



Kram

2010-09-14 @ 22:06:55
Postat av: pia

Ni blir ju nyttigare för var dag som går!!

låter läskande med all frukt

kram

2010-09-15 @ 22:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0