Söndag.


Idag blir det nog slött, lite molnigt ute och inte jättevarmt så ska nog passa på att läsa lite pluggtexter. Kanske vi ikväll ska iväg en sväng och kolla in någon eldshow med musik som ska vara häftigt. Får se vad vi känner för. Råkade missa djävulsshowen igår, med eldar och folk som springer runt utklädda till djävular och demoner, ett av de mest kända spektaklen under festivalen, så det vore lite kul att se vad de ska göra ikväll eftersom det är sista kvällen och avslutning på allt.  


Vi var på Belle & Sebastian-konsert igår, utomhus utanför en gammal ölfabrik som nu är kulturplace. Mycket folk, varmt, billig dricka och allmänt trevligt! Jag tycker fenomenten gratis utomhuskonserter är toppen, det är så sällan det händer hemma att man kan gå och kolla på något utan att betala hundralappar för det (eller ja om man räknar Rix FM-festival och liknande så finns det ju men det är inte riktigt den musik man helst vill höra..). Mer sånt! 


 



Efteråt åkte vi in till centrum igen och gled runt, jag var sugen på tapas men eftersom klockan var runt 01 var det ganska slutserverat på de flesta ställen så vi hamnade tillslut på en Irish pub där vi pratade lite med en svensk kille som jobbade där, han gav lite allmänna tips om bra ställen etc. (En caipirinha gick också ner).


Magnus fångade en kebab på vägen hem medan jag köpte en bocadillo con jamón serrano (jag har nog ätit hundra minst) på granncafét som var ett av få som hade öppet vid 02 på natten. Så idag blev det en rejäl sovmorgon och det känns ganska okej. Slödag som sagt.




Klassisk jamón serrano-macka.






Imorgon däremot är det back to business: upp vid 8.30, plugg, gym, mathandling..







Förresten så såg vi världens grymmaste fyrverkeri nere vid stranden i fredags! Liiiite maffigare än Festival Salut kan jag säga.. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0