Släktlunch.


Känns de här personerna bekanta?





Japp, idag lunchade jag (som sedan blev "vi" eftersom Magnus tillslut hittade oss, dock inte tack vare min vägbeskrivning kan jag tänka mig) med Göran & Katrin som har Barcelonasemester i några dagar. Vi hittade en trevlig uteservering med lite sol och riktigt bra tapas bara några gator ovanför Plaza Catalunya. Lite patatas bravas, jamón serrano, choritzo, vitlökschampinjoner och kycklingspett och ett glas vin på det... Gott och trevligt!


Hann även med en gymrunda på förmiddagen och efter att vi gått skilda vägar efter lunchen gick jag och Magnus och tog en kopp varm choklad med churros på ett liitet hak bakom katedralen. På vägen hem handlade vi veckans grönsaks -och fruktkilon på matmarknaden så nu är kylen full med sallad, kokos, jordgubbar (!), apelsiner, päron, bananer..


Lovely!





PS. Ja jag är obsessed vid mat, och att prata om mat. Me encanta la comida!




Kommentarer
Postat av: Catrin

Kul att dom hittade på dig i den stora staden!! Då kanske du kunde ge dem lite tips på vad de ska besöka.

Undrar om Katrin löste det där med vilka skor hon skulle ha med sig, haha....

2010-09-28 @ 23:09:19
Postat av: Sören

Det där såg ju trevligt ut.....

Kanske inte lika trevligt om Ryan Air ställer in flyget hem pga strejk !!!!

Men Göran o Katrin kan väl köpa sig en Fiat Uno och

ge full gas norrut så ses vi väl till jul !!!!!!

2010-09-29 @ 17:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0