Lyxproblem.


Vi (jag?) har ett i-landsproblem. Ett lyxproblem i det fina spanska landet: det är för varmt när man ska sova. Det går inte att sova för man svettas så mycket i vårt lilla sovrum. Vi har bara ett litet fönster där så det kommer inte in så mycket luft. Å andra sidan kommer det inte in så mycket sol på dagen vilket ju är bra (om man inte vill svettas alltså, ljus är ju alltid trevligt dock).

Men så vill man ju på natten då ha fönstrena öppna och helst balkongdörren med.

Men, då bullrar det nåt otroligt från gatan och alla gapiga människor där. Så då kan man inte sova på grund av det. Det är soptunnor som töms och gator som sopas och folk som går hem från krogen. Har man öppet låter det som om de står precis utanför mitt sovrum. Fast stoppar man i öronproppar funkar det okej (och han bredvid sover som en stock oavsett buller och andra störande ljud så jag tror inte han bryr sig så mycket om jag har öppet).
 
Thank god för fläkten! Den håller oss vid gott mod iallafall, och snart kommer hösten med kylan så man ska väl passa på att svettas medan man kan för sen kommer vi nog snarare frysa.

Det var inte mer än det jag hade att säga, jag hade bara lust att dela med mig av mina funderingar här i den tropiska natten. Snart ska jag göra att försök att sova och imorron blir det ingen klocka på väckning, men efter frukost kommer städFrida fram och moppar golv för här är så skitigt efter vad våra flipfloppar dragit in. Hasta luego. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0