Praktik.


Jag skulle helst vilja göra praktiken på Världskulturmuséet, Svenska Institutet eller Kultur Lund. Alla har fördelar och nackdelar. Den första ligger i Göteborg där jag inte känner någon men verkar jättespännande. Den andra ligger i Stockholm precis vid slottet och tar upp intressanta sätt att sprida bilden av Sverige i världen. De två är alltså ganska internationella i sitt arbete vilket passar min profil. Den tredje ligger i Lund (oh really) som är en av de städer där det är svårast att hitta boende men de har intressanta kulturprojekt. Plus att staden är lagom stor för mig tror jag. Fast det är säkert lika svårt att hitta boende i Göteborg och Stockholm som i Lund kanske. Fördel Stockholm är ju att det är nära hem till vänner och familj och att det iallafall finns några bekanta i den staden.
Men troligtvis hamnar jag inte på nån av ovannämnda utan får ta det som lärarna kan hjälpa till att vaska fram. Jag är nog inte den enda i Sverige som söker praktik på de här ställena.. Kommer knappast ha något svar förrän vi åker hemåt i december så sen blir det flyttlass igen. Qué divertido.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0