Nationaldag, igen.


Ja idag är det dags för nationaldag igen, den här gången Spaniens. Det ska firas med att vi sitter inomhus och tittar på regnet. Googlade runt på nätet men hittade inget om något firande nånstans. Kanske de värderar Kataloniens dag högre.. Stängt är som vanligt allt utom kinesaffärerna här i kvarteret (bra ifall man glömt handla bananer exempelvis, och våra är faktiskt slut). 


Jag har massa plugg att göra, vi fick hemtentan igår som ska in den 5 november. 12-15 sidor! Damn it..
Får väl ägna hela nästa vecka åt plugg. Och det gäller bara en kurs, sen har man ju uppgifter och läsning på de övriga två med. Känns som de klämmer in allt på slutet, annars har det varit en lugn kurs tycker jag. Men kan de inte sansa sig lite? Kursen är bara 9 veckor och så ska man skriva en halv uppsats på mindre än 3. Känns taskigt.
Jaja jag var tvungen att gråta ut lite nu är det gjort. Däremot ingår en bok i kursen som jag har läst för andra gången som är helt underbar, nämligen denna:



Omslaget är verkligen ingen hit men boken är fantastisk. Läs den. En del av tentan är att analysera en skönlitterär bok ur ett visst perspektiv, det är dock inget jag ska dra upp nu eftersom det nog bara intresserar mig som läser kursen. Men iallafall.



För övrigt så kommer mamma och pappa på torsdag, ska bli så roligt att visa vår lägenhet och alla ställen vi gillar!





Kommentarer
Postat av: Sören

Har precis varit och tömt ICA Trumpetens lager på Polly Original och Gott&Blandat......

2010-10-12 @ 16:11:57
Postat av: Katrin Thors

Lärare är väl inte bättre att planera än vi vanliga dödliga som spar allt till sist kanske.

Fick höra av en kvinna från Barcelona att Barcelona ligger i Catalonien, INTE i Spanien, om man är i Barcelona. Om man är nån annanstans i Spanien är det en spansk stad. Det är viktigt att komma ihåg, annars kan man hamna på minus sa hon. Kanske därav det uteblivna firandet. Nu när spanien vann i fotboll var de i allafall lite spanska även i Catalonien.

Ha det bra!

2010-10-13 @ 08:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0