Problem, igen.


De senaste två dagarna har det dykt upp en stor fläck i taket i badrummet som troligen kommer från nån läcka. Stefan (som vi hyr av) har sagt att han ska skicka hit vaktmästaren idag så hoppas verkligen han dyker upp, och att han ger lugnande besked. Orkar inte hålla på med mera krångel nu när det är så kort tid kvar.. Mest rädd är man ju att man ska behöva stå för nån betalning om de ska pilla på felet..

Dessutom kommer M:s Poker-Tommi hit idag och imorgon åker de på någon turnering utanför stan så jag och vattenläckan får umgås lite på egen hand fram till helgen.
Jag såg fram emot en ensam dag eller två men nu ändrades det en del ifall det måste fixas med eländet..

Jäkla skit!


Får hoppas han säger det inte är något farligt som inte behöver åtgärdas just nu så vi hinner dra hem innan de börjar riva ut grejer, om de tänkt det.. Annars drar jag hem i förskott..


Känner att jag målar upp det värsta scenariot när det skulle kunna tas med en axelryckning av vaktis (det här är faktiskt Spanien, det måste bli ganska allvarligt innan de säger att det faktiskt måste fixas på riktigt..). Jag hoppas på en axelryckning som räcker tre veckor framåt.


Damen på våningen ovanför var inte hemma när jag väl vågade mig dit att knacka på (vi vågade inte gå dit 23.30 igår och fråga om det var hon som läckte ner på oss). Puh.
Så nu när jag är uppe så tidigt kan jag lika gärna dra igång lite plugg och se om det ramlar in nån vaktmästare senare, och om inte så är det kanske inte så allvarligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0