Montjuïc.



Det är alltid roligt att gå på upptäckspromenad i Montjuïc. Alltid hamnar man någonstans man inte varit förut, vilket innebär att man upptäcker nya områden och hittar nya saker. Senast jag gick där hittade jag:


en ridskola
en rugbymatch
en lååång trappa med fontäner på sidan om
Poble Espanyol





Idag gick jag och darling dit och vi hittade:


en amfiteater
en låång trappa med minivattenfall omringad av grönska
ett dagis
en baseballplan
Montjuïcs berömda kyrkogård





Det ska vara rejäla trappor i år.



Det kryllar av roliga saker och platser däruppe, vi brukar bli borta flera timmar. 
När jag och mamma var där förra sommaren blev vi ganska besvikna eftersom vi hamnade på villovägar och inte såg så mycket av berget, men nu vet jag hur fint området är.
Sportarenor, kultur, natur.. allt finns som gör en eftermiddag bra!


Kommentarer
Postat av: Pia

här har ni ju hittat ett utomhusgym ...:)

2010-11-18 @ 20:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0