Ja?


Det lutar åt ett ja till lägenheten.

Bilderna fick vi igår och de har sedan stirrats intensivt på hela gårdagskvällen.
Vardagsrummet och sovrummen är helt okej. Tapeten i köket är fruktansvärd (men verkar bara vara jag som tycker det så jag kanske borde släppa det?) och badrummet är ingen hit men de ska börja renovera alla badrum efter jul säger de. Och kan man bara stå ut med lite krångel någon vecka (eller hur lång tid det nu tar, är ganska uppskrämd efter Linneas badrumshistoria..) så blir det nog väldigt fint istället.

Och man kunde faktiskt be om tidigareläggning av tapetsering sa de eftersom de troligen inte gjort det på ett tag. Eller så kan man göra det på egen hand (med hjälp alltså..), det får man om man gör det snyggt och korrekt. Yes. Som sagt är det mest köket som spökar i mitt huvud, de andra rummen är det inga större fel på.

Men som sagt, jag släpper det ett tag.

Om vi tackar ja och blir godkända (eller pappa snarare som är borgensman) så kommer fokus ligga på att mysa till placet så mycket det bara går.
Och det kommer bli jättefint, det tror jag. Läget är ju superbra med nära till centrum och "jobbet" (praktiken), Friskis och Ica Maxi ligger ett stenkast bort och naturslingor likaså.
För att inte glömma balkongen (hoppas inte träden skuggar för mycket?!).

Och M:s föräldrar säger att den är fin så är den troligen det.



Take it!?



---------



De senaste kvällarna har vi bara suttit vid datorn/soffan. M har suttit uppe väldigt sent till mitt i natten och spelat turneringar (som dock lönat sig lite iallafall) så jag har känt mig ganska rastlös och lite uttråkad och lagt mig timmar före honom. Nog för att jag vet att det blir så ibland med det jobb han har och jag har roat mig med att masskonsumerat Sex and the city-avsnitt men ändå, lite segt blir det efter flera dagar. Är tunt på pengakontot också så vi har inte unnat oss nån utemiddag eller så på ett tag.
Men han har lovat att vi kan hitta på nåt ikväll, ut på stan en sväng och dricka nåt gott kanske och kolla in om julstämningen är på g i affärerna. Han vet när jag behöver aktiveras. <3


Kommentarer
Postat av: Linnäa

Hahha ja herre min je va kul vi har haft med vårat badrum! Men jag kan nog hoppa upp och sätta mig på att ni slipper ha det så jobbigt. Det värsta med vårt krångel var ju att det tog sån tid, och det var ju Tunabyggens fel. Så så länge ni slipper dom tror jag det kommer går bra :) Roligt med ny, egen Sverigebelägen lägenhet! Kram!

2010-11-24 @ 23:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0