Fredag.


Har inte hört nåt om att killarna kommer hem idag så jag räknar med en till ensamdag. Men jag lider inte. Har sovit riktigt gott när det var så tyst och lugnt (om man bortser från grannen som äcklar sig varje natt och harklar och låter som han har nåt i halsen, vidrigt! Så jäkla lyhört in mot deras lägenhet.) Jag tänkte gå och gymma.


Takfläcken har tur nog inte blivit så mycket större, kanske det ger med sig nu..? Pratade med grannen igår igen, han hade inte ringt nånstans eftersom det är ju i vår lägenhet det är problem inte hans. Men jag hade nog missförstått första gången, han menade att det fuktiga på hans terass hade runnit in från grannens tvättho som var på andra sidan om hans.
Han trodde gamla tantens dotter kunde ha glömt vrida åt utekranen när hon vattnade blommorna sist, hon brukar tydligen komma hit ibland och göra sånt. Så han föreslog att vi (eller någon) kontaktade hyresvärden och bad någon gå in och kolla om något läckte hos henne (hon öppnar aldrig när man knackar, om hon ens är där men fönstrena är öppna ibland så lite skumt).

And that's it, jag har skickat infon vidare till Stefan och sen är det upp till honom om han vill kontakta dem eller ej. Jag orkar inte bry mig vilket längre. Hoppas bara det ska ge med sig så den inte blir större.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0