Flyttdax igen.



Det är lika bra det blir officiellt nu när jag redan börjat berätta om det och vi planerar för fullt: 


vi flyttar till Skåne i vår!



Till Kristianstad mer exakt, vilket är en ganska rolig slump eftersom M kommer därifrån, och det kanske inte låter som en slump men det var det faktiskt för min handledare har fixat praktikplats åt mig på Regionmuséet eftersom hon har kontakter där (tydligen). Och det råkar ligga i just K-stad.

Så det var helt oplanerat men ändå ganska praktiskt eftersom jag har en expert på staden med mig så det kan nog bli riktigt bra. Mina andra praktikplatsansökningar har inte gett något så det är skönt att man vet var man hamnar och kan börja planera, äntligen. Plus att M har kompisar och familj där så vi har lite socialt liv gratis så att säga (och kanske kanske kan jag hitta någon kompis med..).


Plus att jag har en backup-plan att läsa någon kurs i Lund till hösten om jag inte hittar något jobb efter praktiken, de har en hel del intressanta grejer där. Men som sagt, det är plan B. Plan A är att slippa bli arbetslös, faktiskt.
Men som det ser ut nu kan man ju inte vara säker på att få som man vill. Men jag ska försöka. Jag orkar inte flytta igen efter ett halvår, jag vill "bo på riktigt" nu. 
(Skåneregionen ska ju vara rätt kreativ med jobb och nya projekt så man kan ju hoppas det stämmer. Och att de har plats för mig nånstans, den lilla detaljen). 


Så nu surfar vi lägenheter på internet
, haken är ju bara att vi inte själva kan kolla på den eftersom vi då skulle få flytta in i mars eller nåt vilket ju är vääldigt sent. Men som sagt, jag har ju en expert på staden med en hel del kontakter så vi ska nog lösa det.


Jag är lite excited, det ska bli jättespännande och roligt att flytta på riktigt! IKEA here we come!




Mitt mål för nu.


Kommentarer
Postat av: Sara

Vännen! Vad skönt det måste vara att veta vart ni hamnar i vår... ni kan ju skaffa en trea så kommer jag också! ;D

2010-11-05 @ 15:25:49
Postat av: Marie

Det blir väl bra!!!

Ja satsa på IKEA så slipper vi komma med släpkärran igen...

Puss

2010-11-05 @ 17:35:14
Postat av: Catrin

Va skönt att ni äntligen landar någonstans!

Du kommer säkert att trivas jättebra.



Kram

2010-11-06 @ 16:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0