Lilltomtedagen, utan lilltomte.


När vi var små (och även lite större..) brukade vi alltid få ett litet paket i julstrumpan den 6 december. Det var Lilltomten bakom spisen som fick äran för det.


Undrar om det är en tradition som kommer gå vidare till Tysk-Larssons lilla stjärna? :)




Iallafall, nu när vi är äldre har vi brukat få godis istället för paket. Så dagen finns kvar (fastän det inte ställs fram nån havregrynsgröt i medicinkoppar vid spisen längre..) och jag vet att mamma hade skickat ett litet paket som borde ha kommit hit förra veckan men det har nog försvunnit på vägen. :(

Så det blir inget julskum idag. Får väl frossa på hemmaplan..  






Lite småregnigt ute, röd dag, dött på gatorna, stängda butiker. 
Ska försöka få undan lite plugg så jag kan ta det lite lugnt hemma. Men det är en tjock bok att läsa. Dax att börja alltså. Om ett tag. Först lite mer frukost och så håller jag alla tummar för att det finns varmt vatten i duschen, måste verkligen tvätta håret. Wish me luck.





Kommentarer
Postat av: Catrin

Här har lilltomten Nikolaus varit framme iallafall. Men han hittade bara till Johans sovrum, så han blev nöjd. Om jag fjäskar lite får jag säkert smaka nåt av det goda.....

2010-12-06 @ 11:45:24
Postat av: Sören

Jag kan meddela att Lilltomten har hittat till Roddarvägen med sina 3 strumpor till Fam Tysk-Larsson.....

2010-12-06 @ 18:03:42
Postat av: Mickis

Yes,lilltomten har varit här...så den traditionen för vi vidare,hihi. Nu kommer ni snart hem.ska bli kul att ses igen.kram från oss

2010-12-06 @ 23:46:46
URL: http://mickistysk.blogg.se/
Postat av: Lena

Du har allt en gull mamma du:)

2010-12-07 @ 14:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0