Avskedsmiddag.






Igår åt vi en underbar tapasmiddag på Ciudad Condal (rekommenderas!) som ligger alldeles ovanför Plaza Catalunya. Vi gick dit en gång för någon vecka sedan eftersom jag läste om den på nätet att det var ett ställe som rekommenderades. Och nog var där folk alltid.. Man fick armbåga sig in och alla bord och baren var full med folk, inte en chans att vi skulle kunna klämma oss in.

Men eftersom det bekräftade att det är ett poppis ställe så sa vi att vi skulle gå dit en annan dag (en vardag, på helgen är det smockfullt). Så igår var den dagen.


Och det var verkligen värt det; superfräscht, bra service, gott vin och goda tapas. Prisvärt!


Vi satt i baren och åt; stekta champinjoner med sparris, pan con tomate, fetasallad, små baguettebitar med jamón ibérico, räkor och camembertost med något ovanpå (Magnus mat) och två glas vin var. Jag hade kunnat äta lite mer men vi trodde det skulle bli dyrt, men icke. 30 eurosar. Synd vi inte hittade det här stället tidigare. :)



Sen gick vi och drack varm choklad toppat med ett gräddberg på Farggi. Spanien i ett nötskal (okej det är italienskt men..).


------------------


Idag ska det städas. Jag har packat det mesta och ganska tungt är det. Väskan alltså. Lutar åt att jag köper för 25 euro men ska packa klart först.. Ikväll kommer Tanya som visade oss lägenheten för att hämta nycklarna och ge tillbaka lite deposition. Resten får vi på kontot när Stefan dragit av de räkningar som inte kommit in än.

Ska bli skönt att komma hem men jag ser inte fram emot resan. Vi tänkte åka härifrån vid 8.30 eftersom mitt plan går kl. 11. Babe får vänta ytterligare några timmar på flygplatsen, stackaren.

Eftersom mitt tåg inte går förrän kl 18 så har jag dötid på Arlanda så ska försöka hitta mat och hoppas att SJ inte messar upp med tåget så man är hemma till 20-tiden.
12 timmar är standardtiden som sagt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0