Where is the butano-man?


Uppe klockan 08 för att vänta på att gasförsäljarna ska komma förbi på sin dagliga runda (jag har inte sett någon hittills men jag hoppas de gör det dagligen). Gäsp. Hoppas de kommer snart så vi kan få det avstökat. Man får stå på balkongen och ropa á la Spanienstyle. Sen ska jag äta en riktig frukost med nybakt bröd från bageriet på gatan bredvid och snabbkaffe. Dagens plan:



1. Vänta på butanomannen
2. FRUKOST
3. Gå till 1 euro-affären och köpa några småsaker vi behöver hemma
4. Plugg på balkongen





Sov inget vidare inatt så ska försöka lägga mig i tid men det är jättesvårt. Dels äter man så sent (vi har redan spanska tider med middag vid 21.30 igår, snacka om integrering!) och dels sitter darling ofta uppe längre så det är trevligt att hålla sällskap. Fast spanjorer lägger sig ju sent i allmänhet så man får väl vänja sig.




 

Klassiska butanos som kopplas till spis och varmvattenberedaren.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni är de perfekta invandrarna ;-)

2010-08-31 @ 11:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0