Värmerekord.


"Barcelona registra su temperatura más alta de la historia: 39.3º"



Det betyder att idag var den hetaste dagen i Barcelonas historia, nånsin! 39,3 grader. Vi kände det redan när vi gick ut från hotellet vid lunchtid, vindarna som blåste kändes som det gör när man håller hårfönen mot ansiktet och nu överdriver jag inte! (För en gångs skull.)

Helt galet varmt.


Vi har gymmat och badat i poolen både idag och igår. Den ligger högst upp på hotellet ute på en terass så där är det ganska skön temperatur. Men man får akta sig för solen, vi såg en tjej (som troligen legat på stranden x antal timmar) med totalröda ben som åmade sig över hur ont det gjorde. Så illa ska det inte gå för oss, vansinnessolning (betyder: på stranden där ingen skugga finns, mellan klockan 12 och 16) avstår jag från.

 



Så vi har svettats rätt rejält idag. Jag brukar inte tycka om läsk men när det är nästan 40 grader ute är Fanta väldigt gott. Lite glass går också ner. Men på måndag börjar struktur och disciplin, och då är vi nästan helt säkert bofasta.. Det ska jag berätta om väldigt snart när allt är klart..



(Men jag kan säga att det är extra skoj om man är Håkan Hellström-fan.. ;)

/F







Kommentarer
Postat av: Farfar Sören !!!

Det ser ju skönt ut !!!

Skadar kanske inte med lite solbränna på 2 bleka nordisar!!!

I morron ska vi hälsa på lilla "grodan".

Bilder kommer på mailen.



Ha det gött // Hälsa tomatfantasten.

2010-08-27 @ 21:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0